• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån ansökan

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
379
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Det är alltid bra att alla UC förfrågningar är äldre än 6 månader. Du är ju nästan i mål så gör inge dumt och sök för tidigt vilket kan innebära att du får vänta ännu längre. Precis som Lasseman skrev så sikta in dig på att vänta tills du har 5 eller mindre ff kvar iaf om ni skall ansöka hos en seriös aktör. Det verkar ju bara var ett par månader bort och kommer ge er betydligt bättre förutsättningar. Börja titta på objekt så länge eller har ni redan hittat något? Jag skulle inte gå till banken förrän ni redan har bestämt vad ni vill köpa speciellt under rådande omständigheter.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 823
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Jag skulle säga att bägges ekonomi och score osv ska vara bra, eller under den gräns dom har, sbab tex 5. Har en över 5 blir det nog nej.
 

Nyfikenperson11

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 December 2018
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Det är alltid bra att alla UC förfrågningar är äldre än 6 månader. Du är ju nästan i mål så gör inge dumt och sök för tidigt vilket kan innebära att du får vänta ännu längre. Precis som Lasseman skrev så sikta in dig på att vänta tills du har 5 eller mindre ff kvar iaf om ni skall ansöka hos en seriös aktör. Det verkar ju bara var ett par månader bort och kommer ge er betydligt bättre förutsättningar. Börja titta på objekt så länge eller har ni redan hittat något? Jag skulle inte gå till banken förrän ni redan har bestämt vad ni vill köpa speciellt under rådande omständigheter.

Vi har redan bestämt oss för vilken lägenhet vi ska ha och dessvärre kan vi inte vänta till mer än början av december. Jag är fullt medveten om att jag kommer att ha en "jätte bra" kreditscore typ vid februari, men dessvärre måste jag agera innan de datumet. Tjejen har en utmärkt kreditscore, utan att veta exakt svar på det hade jag gissat på att hon är på nivån 0.5 eller lägre. Medan jag troligtvis kommer landa på ca 7 mitten av denna månad. Men utan någon anmärkning eller befintligt lån borde jag väll vara till fördel och inte nackdel som medsökare tycker jag plus att jag även bidrar med de mesta av kontantinsatsen. Jag ska ringa danskebank, skandiabanken och sbab under nästa vecka för att rådgöra med dem, eller har ni tips om någon annan bank som är lätta att handskas med ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 823
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Länsförsäkringar använder inte uc score (men gör väl en egen bedömning), eller gjorde inte för ett par år sedan.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917

Nyfikenperson11

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 December 2018
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej

Vi fick bolånet utan några problem, det blev DB med väldigt låg ränta 1.29. Mina uc ff var inga problem, lånet blev godkänt på en gång. Ville bara berätta hur de hela sluta eftersom det var jag som startade. Så personer med liknande problem vet hur det har gått. Innan ansökan hade jag ett samtal med en rådgivare från db och de sa att det inte ska vara några problem och att jag ska göra en bolån ansökan. Och ansökan blev godkänt när jag väl gjorde ansökan.
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Hej

Vi fick bolånet utan några problem, det blev DB med väldigt låg ränta 1.29. Mina uc ff var inga problem, lånet blev godkänt på en gång. Ville bara berätta hur de hela sluta eftersom det var jag som startade. Så personer med liknande problem vet hur det har gått. Innan ansökan hade jag ett samtal med en rådgivare från db och de sa att det inte ska vara några problem och att jag ska göra en bolån ansökan. Och ansökan blev godkänt när jag väl gjorde ansökan.

Ja alltså med 700K i årsinkomst, 500K i insats och 0 i skulder så var det väl ändå hyfsat uppenbart hur det skulle sluta för ett lån på 2 miljoner.
Ni är liksom 1,1 miljoner ifrån 4,5 taket.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp